.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اخبار ویژه تهران امروز ۵ شنبه


تشریح خسارات جنگ جهانی
حمید مولانا مشاور احمدی‌نژاد معتقد است: درخواست غرامت جنگ جهانی دوم در چارچوب قواعد بین‌المللی است. این استاد ارتباطات بین‌الملل در گفت‌وگوی خود با سایت خبری شبكه ایران تقاضای خسارات جنگ جهانی دوم را بسیار واضح دانست و خاطرنشان كرد: خسارات وارده به ایران از طرف متفقین- شوروی و انگلیس- صورت گرفت. در این جنگ روس‌ها از شمال و آمریكا و انگلیس از جنوب، ایران را اشغال كردند و از همه امكانات زیربنایی و راهبردی كشورمان استفاده كردند. آنها از امكانات و منابع ایران از جمله راه‌آهن برای لشكركشی‌های خود استفاده كردند. اینها مسائلی است كه در چارچوب قواعد بین‌المللی گنجانده می‌شود و باید تبیین و تقاضای رسیدگی به آنها مطرح شود.
وی با تاكید براینكه باید با فشار، روشنگری و پیگیری حقانيت خود را اثبات كنیم، گفت: خسارات را در دادگاه‌های بین‌المللی مطرح كرده و مورد رسیدگی قرار می‌دهیم. مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور همه این اقدامات را برای اثبات حقانیت ایران دانست كه از سوی احمدی‌نژاد مورد توجه قرار گرفته و عنوان كرد: سیاست در دنیا یعنی تنظیم كردن وضع نظام بین‌المللی و گرفتن حق مسلم خودمان. اگر به تاریخ مراجعه كنیم در ادوار و به طرق مختلف، كشورمان مورد تجاوز قرار گرفته است. نفت، راه‌آهن، شهروندان و منابع‌مان همه در برهه‌ای مورد تجاوز قرار گرفته‌اند كه باید به همه آنها رسیدگی شود. اینها در چارچوب عدالت‌خواهی و عدالت‌گری و تقاضا برای یك نظام عدالت بین‌المللی است.

نامه‌ای به رهبری ننوشته‌ام
سیدمحمد خاتمی برخی اخبار مطروحه درباره ارسال نامه به رهبری را از سوی خود تکذیب کرد. وی در دیدار‌ با شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران اظهار كرد: در روزهای اخیر مطالبی را به من نسبت می‌دهند که در نامه‌ای به رهبری نوشته‌ام و بعد هم مطالبی را به رهبری نسبت می‌دهند که فلان موضع را در قبال آن گرفته‌اند، نمی‌دانم به چه دلیلی و با چه جراتی هر دروغی را می‌گویند. آدم باید پناه ببرد به خدا از این همه دروغ و جعل و بدتر اینکه اين كارها به نام نظام انجام شود.
خاتمی ادامه داد: اگر نیروهای دلسوز را محدود کنند، کسانی میدان‌دار می‌شوند که هیچ چیز را قبول ندارند.خطرناک این است که جریانات افراطی بخواهند همه چیز را به نام اسلام تمام کنند و دل‌‌زدگی در جامعه ایجاد کنند و عکس‌العمل آن هم مطالبی باشد که دلسوزان اسلام و نظام نمی‌پذیرند.
رئیس‌جمهور سابق در بخشی از سخنان خود گفت: در سال‌های پیش وقتی شعار «مرگ بر...» سر می‌دادند، گفتم این شعار را ندهید؛ شعار ما شعار زندگی است و از جمله زنده باد مخالف من و این زنده باد به معنای این است که اگر این مخالفت نباشد حکومت چون قدرت و امکانات دارد امکان انحراف‌های بزرگی از سوی قدرت وجود دارد.
وی افزود: بدتر از شعار مرگ بر... این است که هرکس که مخالفتی کرد ولو اینکه اصول را قبول داشته باشد او را برانداز بخوانند و با او برخورد کنند، این رفتار و رویه انحراف بزرگی است و باید اصلاح شود، شرط آن هم این است که در جامعه آزادی باشد؛همان چیزی که قانون اساسی ما هم گفته است.

دادستاني تبعيض قائل نمي‌شود
دادستان تهران در گفت‌وگو با ايلنا تاكيد كرد: ما در رسيدگي‌ها تبعيضي قائل نمي‌شويم چراكه تبعيض عدالت را مخدوش مي‌كند. اين اظهارات دادستان تهران در حالي صورت مي‌گيرد كه در چند هفته اخير صحبت‌هايي بر عليه برخي از مسئولان نظام به‌خصوص رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام توسط برخي از شخصيت‌هاي سياسي كه چهره‌هاي اجرايي نيز در ميان آنها به چشم مي‌خورد، صورت پذيرفته بود. عباس جعفري دولت‌آبادي در همين زمينه تاكيد مي‌كند: دادستاني در صورت اهانت به مسئولان رسمي و ارشد كشور از جمله روساي سه قوه و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، وظيفه خود مي‌داند كه طبق مقررات اقدام لازم را انجام دهد چنانكه تاكنون نيز اقدام كرده است و در اين رابطه نيازي به شكايت شاكي خصوصي نيست. جعفري در ادامه با بيان اينكه توهين به آحاد ملت جرم است اما رسيدگي به آن مستلزم شكايت شاكي خصوصي است، تصريح كرد: در مورد كارمندان و مسئولاني كه به سبب انجام وظيفه به آنها توهين مي‌شود نياز به شكايت شاكي خصوصي است اما جنبه عمومي هم دارد به اين معنا كه اگر شكايتي طرح شود، دادستاني مكلف به رسيدگي است و از آنجا كه اين جرم از جرايم غيرقابل گذشت است، به‌‌رغم گذشت شاكي خصوصي، دادگاه مي‌تواند از جنبه عمومي جرم، رسيدگي را ادامه دهد.

تخريب چهره‌ها از تريبون‌هاي عزاداري نادرست است
يك عضو فراكسيون خط امام (ره) مجلس تخريب چهره‌هاي سياسي نظام در تريبون‌هاي عزاداري در ماه محرم را محكوم كرد. سيد مصطفي ذوالقدر، نماينده بندرعباس در گفت‌وگو با ايلنا تاكيد كرد: بيان مطالب سياسي از تريبون‌هاي عزاداري در ماه محرم هيچ مشكلي ندارد. چرا كه قيام امام حسين (ع) يك قيام كاملا سياسي بوده است. اين نماينده مجلس ماه محرم را ماه روشنگري در افكار مردم دانست و يادآور شد: افكار مردم از هر جناحي بايد در اين ماه مورد روشنگري قرار گيرد. نماينده مردم بندرعباس در مجلس شوراي اسلامي تخريب چهره‌هاي نظام را از مسائل سياسي مجزا دانست و خاطرنشان كرد: نبايد اين دو مساله را با يكديگر مخلوط كرد. تخريب در ماه محرم حرام است و نبايد از تريبون‌هاي عزاداري براي تخريب چهره‌هاي نظام استفاده شود.

رد پاي كشورهاي حامي صدام
در اغتشاشات پس از انتخابات
سردار سرتيپ «عبدالله عراقي» در گفت‌وگو با ايرنا در پاسخ به سوالي مبني براينكه آيا در ناامني‌هاي كنوني در مناطق شمال غرب و جنوب شرقي كشور دستان آمريكا، انگليس و كشورهاي پولدار عرب در آنجا ديده نمي‌شود؟ تصريح كرد: اگر در هشت سال دفاع مقدس جنگيديم اين نبود كه فلان كشور همسايه با ما مي‌جنگيد، آن موقع پول كشورهاي حاشيه خليج فارس به وفور پشت سر صدام بود، سلاح‌هاي كشورهاي اروپايي، آمريكايي و همچنين كشورهاي شرقي از وي پشتيباني مي‌كردند. جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه اغتشاشات پس از انتخابات را نيز توسط همان عوامل و ايادي دانست كه در زمان صدام از وي حمايت مي‌كردند و افزود: وقتي حوادث كنوني را كالبد شكافي مي‌كنيم، مي‌بينيم كه دشمنان قديمي، امروز نيز با پول، تجهيزات، سياستگذاري و كارهاي فرهنگي از جمله اينترنت و ماهواره، شبانه روزعليه نظام فعاليت مي‌كنند و ضد انقلاب را مسلح كرده و آموزش مي‌دهند. وي برخورد با اين عوامل را وظيفه دستگاه ديپلماسي و سياسي كشور دانست و افزود: براي مبارزه با آنها بايد مسئولين سياسي تصميم‌گيري كنند، ما نيروهاي نظامي و سرباز هستيم و وظيفه سربازي خود را انجام مي‌دهيم، اما كارهاي سياسي را بايد به سياستمداران و صحنه گردانان سياسي بسپاريم تا در آن صحنه‌ها بجنگند. اين مقام سپاه، حضور مقام معظم رهبري را در رأس نظام و اشراف به مسائل روز مقامات و رفتاهاي سياسي را نعمتي بزرگ براي كشور دانست و تاكيد كرد: رياست جمهوري نيز با قوت تمام هر جايي كه نياز است كه برخوردي سياسي صورت گيرد، حرف‌هاي خود را عليه آنها مي‌زنند و اگر اقدامي نيز لازم باشد به موقع و با تصميم اين افراد عملي خواهد شد.

اشراف كامل اطلاعاتي روي تروريست‌ها
سردار عراقي برخورد با گروهك‌هاي تروريستي را به چند مرحله تقسيم كرد و اظهار داشت: در مرحله اول بايد نيروهاي امنيتي، نظامي، انتظامي و بومي آن مناطق را تقويت و مسلح كرد، همچنين بايد انسداد مرز را اجرا كرد؛ اين‌كار را مي‌توان با ايجاد موانع، نصب دوربين‌ها، ايجاد ميادين مين و كانال‌ها انجام داد تا از ورود ضد انقلاب به كشور جلوگيري شود. البته مرزهاي به اين گستردگي قابل انسداد كامل نيست و ممكن است باز نفوذهايي به داخل كشور صورت گيرد. جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه تاكيد كرد: اين نفوذي‌ها را بايد با اشراف كامل اطلاعاتي به وسيله افرادي كه قبلا در مناطق مختلف براي شناسايي آنها آموزش داده و به‌كار گرفته و جزو عوامل اطلاعاتي ما هستند، يعني از نقطه‌اي كه حركت مي‌كنند، تعليم و آموزش مي‌بينند زير نظر داشته باشيم تا زماني كه براي ورود به مرزها حركت مي‌كنند دنبال كرده تا هر زماني كه خواستند به داخل كشور ورود پيدا كنند با آنها برخورد، دستگير و آنها را به سزاي اعمال‌شان برسانيم.

پاسخ دندان شكن به هرگونه تحرك
وي همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه تهديدات خارجي هر از چندگاهي عليه نظام اسلامي صورت مي‌گيرد، نيروي زميني سپاه در برابر اين تهديدات چه واكنشي از خود نشان خواهد داد، اظهارداشت: آنها اگر قدرت اين كار را داشتند سال‌ها قبل اين كار را انجام مي‌دادند و در تجزيه و تحليل‌ها وضع خود را در بازي‌هاي سياسي و نظامي برآورد و محاسبه مي‌كنند كه اگر اقدامي بخواهند انجام دهند، چقدر هزينه دارد. وي با تاكيد بر اينكه نظام اسلامي هرگز براي اقدام نظامي عليه كشورهاي ديگر پيشگام نخواهد شد، افزود: نيروهاي مسلح اعم از سپاه و ارتش هميشه آماده است كه اگر حركتي نابخردانه از طرف دشمنان استكباري انجام شود، پاسخي دندان شكن به آنها بدهيم كه براي هميشه در تاريخ، اين موضوع آويزه گوش آنها شود و يادشان بماند تا هرگز به خود اجازه ندهند حركتي نابخردانه را عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي انجام دهند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.061 seconds.